V hlavnej úlohe cuketa

Poďme sa dnes opäť pozrieť trochu do kuchyne, pretože dobrých nápadov a tipov na chutné jedlo nie je nikdy dosť. 

Ako ste na tom vy a varenie? Patríte do skupiny konzervatívnejších, ktorí sa držia používania bežných tradičných surovín, alebo radi skúšate nové veci

Naše nadšenie pre zdravý životný štýl a stravovanie nás naučilo, že aj zdravé je veľmi chutné. A naviac to vôbec nemusí byť taká nuda, ak ste otvorení skúšaniu nových vecí a potravín, ktoré ste možno bežne neboli zvyknutí používať. Vďaka tomu si viete vytvárať na vašom tanieri rôzne kreácie a dosiahnuť tak pestrú a vyváženú stravu. 

Poďme sa spoločne ozvláštniť jedálniček....

Na začiatok sme si vybrali niečo bežnejšie a to cuketu. Túto zeleninu netreba asi nejako zvlášť nikomu predstavovať, určite ju pozná každý z nás. Otázkou ale je, či viete aj dostatočne využiť jej potenciál v kuchyni? 


Základné informácie, ktoré by sme o cukete mali vedieť 

 

Cuketa patrí do čeľade tekvicovité spolu s patizónom a tekvicou.

Je jednou z najdravších zelenín, obsahuje minimum kalórií a má vysoký podiel vitamínov a minerálov.   

  • Na 100 g iba 20 kalórií: Nízky obsah kalórií z nej robí vhodnú a veľmi obľúbenú komoditu pri chudnutí, dietách, či detoxikácii.
  • Plná vitamínov a minerálov: Obsahuje množstvo provitamínu A, čo prispieva k zlepšeniu celkového zdravia a zvýšeniu energie. Šupky sú bohatým zdrojom karoténu a horčíka, ktoré napomáhajú správnej funkcii našich buniek. Je tiež zdrojom vitamínu E, vápnika, fosforu, draslíka, železa, medi, zinku a niektoré vitamíny skupiny B.
  • Odporúčaná konzumácia so šupkou: 91% hmotnosti tvorí voda, ktorá je obsiahnutá predovšetkým v samotnom tele plodu. Živiny sa teda vo veľkom množstve nachádzajú najmä v šupke.
  • Má priaznivé účinky na naše zdravie: Konzumácia podporuje peristaltiku čriev, je tiež dobrým pomocníkom pri zápche, črevnej ochabnutosti a vplýva aj na sliznicu čriev. Pozitívne pôsobí na srdce a ľadviny. Má protirakovinové aj antibakteriálne účinky. Prispieva k zlepšeniu činnosti mozgu, pôsobí upokojujúco a proti stresu. Ovplyvňuje hladinu cholesterolu a krvného tlaku, odvodňuje organizmus a pomáha tiež pri liečbe cukrovky, reumy a dny.  


Využitie v kuchyni

 

Cuketa sa vyznačuje ľahkou stráviteľnosťou a je vhodná na plnenie, grilovanie, zapekanie a tiež ju môžete použiť na prípravu polievky, omáčky, či šalátuVyužitie si našla dokonca aj pri príprave sladkých i slaných koláčov.

Pre svoju málo výraznú chuť a vôňu je využívaná do rôznych jedál a je možné ju ľahko kombinovať. Po pridaní cukety do jedlá sa stanú vaše pokrmy vláčnejšími


 

 

 

čo jesť v lete

 

Prihláste sa prosím znovu

Ospravedlňujeme sa, ale Váš CSRF token pravdepodobne vypršal. Aby sme mohli Vašu bezpečnosť udržať na čo najvyššej úrovni, potrebujeme, aby ste sa znovu prihlásili.

Ďakujeme za pochopenie.

Prihlásenie